BANNER_WEB_01.pngBANNER_WEB_02.pngBANNER_WEB_03.pngBANNER_WEB_04.pngBANNER_WEB_05.png

Posázavská dráha Žďár – Německý Brod – Světlá – Kácov

0Celobarevná publikace, plná historických fotografií, pohlednic, plánků drážních staveb a dalších dokumentů z konce 19. a první poloviny 20. století, je věnovaná nostalgické dráze vinoucí se podél řeky Sázavy. Ve skutečnosti jde o několik tratí, které jsou různé významem, dobou vzniku, majitelem, resp. provozovatelem a nakonec i vývojem.

První díl, věnující se úseku mezi dnešními městy Žďár nad Sázavou, Havlíčkův Brod, Světlá nad Sázavou a Kácovem, představuje nejstarší část (úsek mezi tehdejším Německým Brodem a Světlou z roku 1870) na páteřní dráze společnosti Rakouská severozápadní dráha Vídeň–Praha/Děčín, kterou na přelomu 19. a 20. století, v době vyvrcholení druhé lokálkové vlny výstavby místních svépomocných drah, doplnily Místní dráha Německý Brod–Žďár (1898) a Místní dráha Světlá–Ledeč–Kácov (1903).

Nyní už stačí nasednout ve Žďáře do pomyslného vlaku a můžeme vyrazit proti toku času až do Kácova, malebné, dnes mezilehlé stanice, která pro svou autentičnost v minulých letech nejednou posloužila filmařům nabídkou moderními zásahy nedotčeného nádraží. Provázet nás bude – chvíli vpravo, chvíli vlevo – třpytící se hladina Sázavy. Co se nemění, je její krása a romantika, která odsud nezmizela a na níž se velkou měrou podílela i železnice.

Autoři: Karel Černý, Martin Navrátil / 2017

Kniha vázaná

počet stran. 120

Cena v knihkupectví: 359. -           

 

 1 pos.zel

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2posl.zel

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 pos.zel

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4 pos.zel

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5 pos.zel

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6 pos.zel

 

 

 

 

 

 

 

Joomla templates by a4joomla

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace